Популярні модифікації ігрових серверів Counter-Strike 1.6

Ентузіасти і любителі даної гри ніколи не сиділи на місці склавши руки. Стандартні режими гри з часом набридали і хотілося чогось нового. За минулі 20 з чимось років ентузіасти придумали і розробили цілу купу всіляких режимів (модів) гри Counter-strike 1.6, які не були передбачені розробниками гри від початку. Перераховані раніше типи карт відносяться до класичної гри, у той час коли ще не було можливості створення серверних модифікацій. Деякі модифікації, придумані користувачами і фанатами гри, повністю змінюють основний сенс гри, хоча деякі з модифікацій базуються виключно на сценарії карти і не вимагають суттєвих змін за допомогою плагінів.

Кожен може в них пограти, якщо скачати КС 1.6 з нашого сайту. Ми хочемо вас ознайомити деякими з типів серверів, які користуються популярністю у фанатів CS 1.6.

Мод "Classic" - класичний режим гри

Класичний режим, який мало відрізняється від оригіналу, створеного більше 20 років тому. Додано AMX Mod, плагіни для зручної адмінки, захисту від чітерів, якусь статистику, але їх мінімум і ніщо не відрізняє сервер від того оригіналу коли всього переліченого ще не існувало. На таких серверах зазвичай стандартний набір карт і сценарії гри, які цими картами задаються (вам доведеться встановлювати бомбу за терористів чи знешкоджувати бомбу або виводити заручників за контерів). Саме в класичній грі від вам буде потрібно вміння добре стріляти з різного виду зброї, майстерно володіти ножем, ви повинні добре знати карти і "нички" на них, а так само вміти взаємодіяти зі своєю командою. Даний режим підходить новачкам. Це допомагає дізнатися всі тонкощі гри. Тут ви самі купуєте собі зброю в кожному новому раунді, в залежності від кількості зароблених грошей від перемоги в попередніх, тому економіка гри має значення.

Мод «Public» - майже класика, але ні

У нього входить все те, про що ми писали вище. Найбільш розповсюджений тип серверів - «паблік». Насправді досить складно провести чітку межу між класикою і пабліком, або між пабліком і деякими іншими серверними модами. На пабліках також потрібно виконувати завдання класичних типів карт, але набір карт включає не тільки класичні та турнірні карти, але й багато інших, в тому числі маловідомих. На одному сервері можуть чергуватись карти з префіксами cs, de, fy та aim, на частині з яких зброю купуєте, на іншій вона видається. Якщо скачаєте КС 1.6 з нашого сайту, то у пошуку гри ви знайдете безліч подібних серверів, і, щоб виділитися з їх числа і сподобатись гравцям, власники пабліків встановлюють різні цікаві плагіни і оновлення. Багато пабліків мають некласичні гранати (хілка, молотов) що доступні або всім, або привілейованим гравцям. Десь половина public серверів має парашут, що дозволяє безшумно та плавно зістрибувати з висот за допомогою кнопки «E». Тобто, паблік – це не зовсім класік, він не відрізняється зміною геймплею але має суттєво більшу кількість різноманітних плагінів. Тут часто випадають гранати з мертвого гравця, які можна підібрати та жбурнути у ворога. На більшості паб ліків можна купити VIP або адміністраторські привілеї, що надають доступ до ексклюзивної зброї, такої як золоті AK-47, M4A1, можливість купити швидкострільні гвинтівки, заборонені простим гравцям, екстра гранати та інше.

Мод «Gungame» - режим гонки озброєнь

Це один з найбільш динамічний модів, де гравець не має часу на роздуми. Сенс гри на подібних серверах полягає в послідовному підвищенні рівня своєї зброї. Всі гравці починають з однаковою зброєю (в руках тільки ножі, далі пістолет Glock). Ігровий процес ділиться на рівні. За кожне вбивство противника - вам дають фраг. Набравши декілька фрагів (залежить від того як налаштований ігровий сервер, зазвичай від 1 до 3) ви переходите на наступний рівень і отримуєте наступну зброю - кращу за попередню. Режим гри може бути індивідуальним або командним, командний зустрічається рідко і в ньому вся команда переходить на наступний рівень одночасно, після виконання деяких індивідуальних вимог всіма гравцями команди. Чим краще ви граєте, тим швидше будете переходити на наступний рівень. На останньому рівні заради перемоги, доведеться нашампурити ворога на ніж. В кінцевому підсумку переможцем визнається той гравець або команда, які першими пройдуть всю зброю. Коли один гравець завершує останній рівень - гра є закінченою і відбувається перехід на інший рівень або рестарт.

На деяких серверах можна зустріти додаткову зброю, якої нема в основній грі, наприклад, базуку. Родзинка режиму ще в тому, що якщо вас уб'ють ножем, ви опуститеся на рівень нижче, тому грати потрібно дивлячись в обидва щоб не допустити до себе противника. До речі, якщо ви вбиваєте когось ножем на будь-якому рівні, ви одразу переходите на наступний рівень. Дана модифікація стала настільки популярна, що корпорація Valve навіть включила цей режим як офіційний в саму останню версію гри - Global Offensive. Але, незважаючи на це все одно в Counter-Strike 1.6 реалізація краща. Цей мод не вимагає створення окремих карт і може гратись на будь-яких, але тим не менше, створено багато карт спеціально під gungame з префіксом «gg_», і саме по цьому префіксу ви можете знайти Gungame сервери у пошуку гри.

Мод «DeathMatch» - режим "смертельний бій"

DeathMatch або CSDM (скорочено від Counter-Strike Death Match) - один з найдинамічніших модів. Гравець має по суті нескінченну кількість життів, а раунди ніколи не закінчуються. Або майже ніколи (на деяких серверах проходить рестарт або зміна рівня коли один гравець набере деяку кількість фрагів). Цей режим гри повністю відтворює класичні режими перших мультиплеєрних ігор, таких як Quake 1 - 3 або більш пізніх Unreal Tournament тощо. Цей режим часто використовується професійними гравцями для тренування стрільби та реакції. Отримавши кулю в лоб, гравець відразу ж воскрешається і готовий знову вступити в заміс, тому йому не треба чекати поки закінчиться раунд (це ж буває нудно). Гроші значення не мають, тому що зброю тут не потрібно купувати. В залежності від моду, зброю можна або просто вибрати з меню, або вона розкладена по карті, як у Квейк.

Мод дає можливість грати в двох режимах: командний і одиночний. В першому гравці поділені на дві команди (Team DeathMatch), а в другому (FFA, Free For All) немає своїх , кожен грає за себе. Завданням гравця є вбити як багато більше супротивників. Хто більше всіх набере очок за час гри - той і переміг. Все це повністю змінює класичний геймплей і робить гру захоплюючою.

Гармати та лазери - варіант моду CSDM

Класичний CSDM існує вже більше десяти років, за цей час він обріс великою кількістю плагінів. Деякі з них дозволяли ставити протипіхотні міни, деякі - лазери, які вбивали противника якщо він його вчасно не помітить і потрапить під промінь. Пізніше на його основі був зроблений ще цікавіший мод, який дозволяв ставити на карті кулемети та гармати. Цю ідею було запозичено з колись популярної гри Team Fortress Classic, яка була таким самим модом до Half-Life як і сама контра, але з часом втратила популярність. В ній був такий персонаж – Інженер, який міг встановити кулемет. Останнім часом популярністю користуються саме сервери, де можна встановлювати гармати і лазери, використовувати нестандартну зброю (базука, арбалет) і нестандартні гранати.

У цьому режимі є магазин. За зароблені за вбивство противників гроші в ньому можна було купити багато булочок, серед яких - додаткові життя, невидимість і так далі. Це додавало до простої стрілялки економічну складову, треба було вже думати як накопити і як витрачати кошти. Серед товарів у цьому меню були також гармати та лазери. Встановивши на карті гармату, гравець мав або охороняти її, або навпаки сховатись подалі щоб його не знайшли. Коли гармата вбивала противника - гравцеві що її встановив додавався фраг та гроші. Можна було покращити свою гармату або гармату товариша по команді (3 рівня) витративши на це свої гроші але збільшивши потужність цього інструменту для вбивства. З лазерами аналогічно, вони не давали можливості противникам проходити деякі зони і при грамотному встановленні противник їх не бачив і не міг знищити. Однак, якщо гравця вбивали - всі його гармати та лазери з карти зникали без повернення грошей.

Слід ще зазначити додаткові фішки цього мода. На деяких серверах з меню можна встановити на карті «підзарядку», яка додає здоров’я як гравцям, які знаходяться в безпосередній близькості до неї а також гарматам, які встановлені поруч. Але є й протидія - на деяких серверах людина могла перетворитись на термінатора, отримавши специфічну модель та кулемет з нескінченим боєкомплектом, і такий термінатор міг легко понищити не тільки кулемети команди противника, але й всіх противників на карті.

Інші варіанти CSDM

Окрім вже розглянутих варіантів, тобто командного і індивідуального за типом змагання, меню чи збирати по карті за доступом до зброї, наявністю гармат або лазерів, є ще багато варіантів, і до речі, все це може комбінуватись у будь-якому порядку, що робить дезмач сервери дуже різноманітними. На деяких DM серверах присутній режим Capture the Flag, який також було запозичено з ігор Quake та Team Fortress Classic, суть якого полягає у тому що гравесь повинен був вкрасти з бази противника флаг та принести його на свою базу, а якщо його флаг було вкрадено - вбити противника та повернути флаг. Флагів могло бути декілька, і ніхто не забороняє поєднувати цей режим із лазерами та гарматами. Мод не вимагає специфічних карт і грається на будь-яких картах.

Мод "Zombie" - зомбі проти людей

Це реалізація фільмів жахів про протистояння людей і зомбі. Одне з творінь ентузіастів Counter-Strike 1.6, ідеї якого запозичені з оригінальною Half-Life та гри Resident Evil. Сенс мода полягає у боротьбі людей проти зомбі. На початку раунду один або кілька випадкових гравців заражаються вірусом та перетворюються в зомбі, завдання яких заразити всіх інших людей, використовуючи атаку в ближньому бою (він має чи то руки чи то клєшні, і якщо доторкнеться до людини - людина сама позбавляється зброї і перетворюється на зомбі). Ті, що вижили набувають зброю і шукають затишні місця, де можна сховатися від зомбі. Зомбі надзвичайно важко вбити. Краще ховатись невеликими групами, бо хто знає, може серед вас і опиниться один заражений.

Існує кілька різновидів зомбі мода: Zombie Plague, Zombie Escape та BioHazard. Цей мод вимагає створення окремих карт, які зазвичай мають префікс «zm_», «ze_» тощо. Особливість таких карт в тому, що вони погано освітлені і містять велику кількість важкодоступних місць, в яких люди збираються групами, що робить їх оборону проти зомбі більш ефективною. На ZM-картах раунд закінчиться, коли зомбі перетворять всіх людей на собі подібних, або люди не винищать всіх мерців. На ZE-картах люди переможуть, якщо хоча б одна людина зможе дістатися до місця евакуації. Коли час закінчився, а на арені залишалися і зомбі і люди – оголошувалась нічия.

Зомбі поділені на класи, кожен з яких має унікальні здібності: прискорене пересування, високий стрибок, політ, підвищена міцність і тому подібне. На зомбі серверах КС 1.6 часто використовується різноманітна нестандартна зброя, гранати які можуть на деякий час заморозити зомбі та дати людині можливість втекти, важкі кулемети, гранатомети, тощо. У людей теж можуть бути унікальні здібності, але це вже не так часто зустрічається.

Мод "Deathrun" - смертельних забіг

У перекладі з англійської «Deathrun» означає «смертельний забіг» або «втечи від смерті». На початку раунду один або кілька випадково обраних гравців переміщаються за «терористів» і розміщуються у великій кімнаті за куленепробивним склом, з якої можна спостерігати за командою «спецназу». Завдання "спецназу" - знищити терористів, але дістатися до них можна єдиним способом: подолавши смугу перешкод з пастками. На весь ваш шлях будуть розставлені різного роду пастки, а управляти ними буде команда противника. Грати за "контрів" досить складно, адже потрібно не тільки знати карту, а ще й вміти робити расприжку. Зірватися з смуги означає померти. Приклади пасток:

  • активувати вибухівку
  • включити лазерні розтяжки
  • зруйнувати поверхню під ногами
  • створити перешкоду
Пастки терористи контролюють через спеціальні кнопки, які розміщені по периметру їх кімнати. Вашою сильною стороною буде спритність і вміння обдурити противника. Адже якщо ви схитруєте — він запустить пастку на багато раніше, ніж потрібно. Цей мод вимагає окремих карт, які зазвичай мають префікс «deathrun_» в назві.


Мод "Hide'n'seek" - режим "Гра в хованки"

Мод-хованки для любителів ховатися і шукати, наздоганяти і тікати. На початку раунду команда терористів має деякий запас часу, щоб втекти, поки спецназ заблокований і не може рухатися. На серверах "HnS" немає зброї. Ви постріляти в супротивника не зможете. Сценарій гри реалізується на HNS-локаціях (карти з префіксом «hns_») серед високих будинків та інших будівель. Там потрібно багато стрибати на різні об'єкти. Після того, як час блокування закінчиться, беззбройні «терористи» повинні до кінця раунду уникати того, щоб бути вбитими «спецназом», які озброєні ножами. Спецпризначенці повинні наздоганяти терористів, останнім дається три гранати, дві з яких слепові і одна заморожуюча. Тільки найспритніші зможуть перемогти.

Мод "Knife" - дуелі на ножах.

Один з найцікавіших режимів, менш популярний, але все ж має шанувальників. На початку раунду ви отримуєте 35хр (але це не обов’язково, іноді бувають стандартні 100). І повинні бігти назустріч противнику. Гравці можуть використовувати в боях тільки ножі. Хто перший кого ранить той і виграв, адже досить одного попадання, щоб убити. Останнім часом класичний Knife режим змінився, з'явилися доповнення для гравців у вигляді шапок, костюмів, та й значно перероблений функціонал в бік поліпшення геймплея. Гра може відбуватись як на спеціальних картах, розроблених для цього моду, так і на будь-яких інших картах за допомогою плагіну, який не дозволяє купляти зброю, і у той самий час або відбирає частину здоров’я на початку раунду, або робить так що один удар ножем буде фатальним незалежно від того скільки у гравця здоров’я.

Мод «Маніяк CS 1.6»

На карті є один або два маніяка, які виступають за команду терористів, їх мета полягає в тому, щоб убити всіх мирних, тобто спецназівців, до кінця раунду. Отже, мета мирних полягає в тому, щоб вижити, використовуючи наявні на карті потаємні місця. Карти для цього моду спеціальні, із префіксом «maniac_». Мирні можуть використовувати ніж, димові гранати і флешки, а у маніяка є ніж, scout («муха») і граната. Мод в принципі мало відрізняється від хованок, описаних вище, тільки не потрібно стрибати.

Мод «Футбол» (SoccerJam)

Дві команди проводять футбольний матч до 15 голів. Не можна стріляти, але можна різати своїх суперників ножем, які після смерті з'являться біля власних воріт і зможуть знову увійти в гру. Для моду використовуються спеціальні карти з назвою, що починається на «sj_»